Etter Oslo byråds beslutning om å treffe de nødvendige tiltak for å ivareta folkehelsen, opplyser vi om at i perioden 15. desember 2020 til 7. januar 2021 vil de troendes deltakelse i gudstjenestene i Maria bebudelse metropolittkirke være tillatt igjen med maksimalt 20 deltakere.

Vi minner om følgende:

1) Spesielt i juletiden vil det bli holdt et tilstrekkelig antall gudstjenester for å betjene medlemmene i vår menighet. På selve juledagen, la oss gi muligheten for deltakelse i gudstjenesten til medlemmer som bor langt borte og til de som ikke ofte går i kirken.

2) Ved inngangen til kirken må det overholdes en avstand på én meter mellom de troende.

3) Hver deltaker, i henhold til instruksjonene fra staten, er forpliktet til å føre inn sine personalia, som før, på arket ved inngangen.

4) Ved inngangen til kirken finnes det antiseptisk/desinfiserende middel for de som kommer inn.

5) Utdelingen av antidoron, brød, kollyvo o.s.v. vil skje ved utgangen av kirken.

6) De av de troende som tilhører sårbare grupper, spesielt syke og eldre, blir bedt om å holde seg hjemme.

Metropolittkirken vil forbli åpen i to timer etter den guddommelige liturgien og på hverdager som vanlig.

For ytterligere informasjon, kontakt mobilnummer 968 31 734 eller send e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Med hjertelige ønsker om god jul

Arkimandritt Alexandros Loukatos

Ledende prest og leder i menighetsrådet

FaLang translation system by Faboba